Jak powstaje Smart Home?

Prawdą jest, że systemy automatyki budynkowej charakteryzują się tym, że wiele przyjętych, lecz nie do końca przemyślanych założeń można skorygować na etapie programowania i eksploatacji. Jest to ich ogromna, choć często niedoceniana zaleta. I chociaż wykonanie instalacji systemu automatyki budynkowej nie jest procesem trudnym, to warto wiedzieć jakie etapy wchodzą w jego skład i jaką mają wagę w całości procesu.



1. Wizja lokalna i doradztwo


Jest to jeden z najważniejszych etapów, gdyż z jednej strony pozwala inwestorowi dokładnie zrozumieć na czym polega tzw. inteligentny dom, a z drugiej poznać i sprecyzować jego potrzeby i oczekiwania.

2. Koncepcja i wycena


Stworzenie koncepcji całego rozwiązania jest o tyle istotne, że umożliwia przekucie pomysłów i wyobrażeń na konkretne rozwiązania, które można zaprojektować i wycenić.

3. Projekt i uzgodnienia


Projekt wykonawczy pozwoli wykonać instalację bez niespodzianek, przygotuje do programowania i integracji oraz umożliwi stworzenie dokumentacji powykonawczej.


4. Akceptacja projektu i wykonanie instalacji


Na tym etapie można wreszcie rozpocząć prace fizyczne. Efektem końcowym są wykonane instalacje: elektryczna, informatyczna i teletechniczna. Do tego pomiary i protokoły i można wykonywać tynki i posadzki.


5. Prefabrykacja i montaż szafy sterowniczej


Prefabrykacja szafy sterowniczej jest wykonywana u nas. Na obiekt zostaje dostarczona kompletna, zmontowana, uruchomiona i skonfigurowana. Tam dokonujemy podłączenia do wykonanej wcześniej instalacji.


6. Kompletacja, montaż i integracja urządzeń dodatkowych


To odpowiedni czas na zakup i montaż wszystkich urządzeń tworzących Smart Home, a także urządzeń i systemów dodatkowych jak np. telewizji dozorowej CCTV, systemu alarmowego, urządzeń LAN i WAN czy wideodomofonu.

 

7.  Programowanie i interfejs użytkownika


Pora na najprzyjemniejsze - na tym etapie uzgadniamy i implementujemy szczegóły zachowania urządzeń. Obiekt dostaje nowe życie, a inwestor może cieszyć się nowym wymiarem komfortu.

8. Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny


To najprzyjemniejsza część pracy. Dlaczego? Ponieważ nic nie robimy. Ale cały czas jesteśmy gotowi, bo gdyby coś niedobrego się stało, zawsze możesz na nas liczyć.